La conducta de los profesores de educación física en partidos de fútbol escolar, categoría preparatoria
Cargando...
Archivos
Fecha
2016
Profesor/a Guía
Facultad/escuela
Idioma
es
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Andrés Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
La conducta del profesor de Educación Física produce efectos a nivel formativo
y en el rendimiento en los escolares, los estudios señalan que una conducta
positiva refuerza el trabajo en equipo y la motivación.
El objetivo de la investigación fue describir las conductas de los profesores en
partidos escolares de fútbol formativo para niños de entre 10 y 12 años de
edad.
El método que se utilizó en el estudio fue el instrumento sistema de evaluación
de las conductas del entrenador (CBAS); se realizó una entrevista a cada uno
de los sujetos de estudio. Luego se analizaron las conductas de 8 entrenadores
en 3 partidos diferentes, filmados durante 10 minutos cada uno, que equivale al
primer o segundo tiempo del partido. En los resultados generales sobresalen la
instrucción técnica al error, 8,1 durante 10 minutos y la instrucción técnica
general, 21 durante 10 minutos, esto indica un alejamiento de la intención
pedagógica provocado por la competitividad, ya que en esta edad deben primar
los refuerzos para fomentar el acercamiento a los deportes. A partir de esto, es
posible inferir que los profesores dirigen sus conductas hacia un perfil técnico,
desviando la participación, inclusión, juego sano y deporte de formación que
debiera primar para este tipo de campeonatos.
Conduct physical education teacher training level produces effects and performance in school, studies show that positive behavior reinforces teamwork and motivation. The research objective was to describe the behavior of teachers in training school football games for children between 10 and 12 years old. The method used in the study was the instrument coaching behaviors assessment system (CBAS), an interview was conducted at each of the study subjects. 8 coaches behaviors in 3 different games, filmed by 10 minutes each, equivalent to the first or second half of the match were then analyzed. In the overall results jut technical instruction of the error, 8.1 during 10 minutes and general technical instruction, 21 in 10 minutes, this indicates a departure from the pedagogical intention caused by competition, because in this age should prevail the reinforcements to promote the approach to sports. From this, it is possible to infer that teachers direct their behavior towards a technical profile, diverting participation, inclusion, healthy play and sport. This should win for these championships.
Conduct physical education teacher training level produces effects and performance in school, studies show that positive behavior reinforces teamwork and motivation. The research objective was to describe the behavior of teachers in training school football games for children between 10 and 12 years old. The method used in the study was the instrument coaching behaviors assessment system (CBAS), an interview was conducted at each of the study subjects. 8 coaches behaviors in 3 different games, filmed by 10 minutes each, equivalent to the first or second half of the match were then analyzed. In the overall results jut technical instruction of the error, 8.1 during 10 minutes and general technical instruction, 21 in 10 minutes, this indicates a departure from the pedagogical intention caused by competition, because in this age should prevail the reinforcements to promote the approach to sports. From this, it is possible to infer that teachers direct their behavior towards a technical profile, diverting participation, inclusion, healthy play and sport. This should win for these championships.
Notas
Tesis (Profesor de Educación Física)
Palabras clave
Profesores de Educación Física (Actitudes y Evaluación), Fútbol, Disciplina Escolar, Creatividad y Educación