Task-Based Language Teaching and Learning in Chilean Context: Bibliographical Research and Pedagogical Guidelines

Cargando...
Miniatura
Fecha
2011
Profesor/a Guía
Idioma
en
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Andrés Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
This bibliographical research presents a thorough review of second language acquisition and Task-based language teaching (TBLT) with the purpose of deriving pedagogical principles for the use of form focused tasks in an EFL context. To this end, the coming study is an examination of trustable scholarly publications, the product of sound research in the field of Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL). This study will provide easy-to-follow and clear pedagogical guidelines to help Chilean teachers improve the quality of English teaching in this educational system.
La siguiente investigación bibliográfica presenta una completa revisión del proceso de adquisición de una segunda lengua, y el enfoque metodológico basado en tareas (Task-based language teaching, TBLT), con el propósito de derivar principios pedagógicos para el uso de tareas diseñadas para la adquisición de gramática en inglés como lengua extranjera. Este estudio suministrará guías pedagógicas las cuales serán fáciles de seguir y entender para ayudar a los profesores a mejorar la calidad de la enseñanza del inglés en el sistema educacional chileno.
Notas
Tesis (Profesor de Inglés)
Palabras clave
Adquisición de Otra Lengua, Tarea Escolar, Enseñanza del Inglés, Chile
Citación
DOI
Link a Vimeo