• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • INVESTIGACIÓN ACADÉMICA
    • Facultad de Educación y Ciencias Sociales
    • Search
    •   DSpace Home
    • INVESTIGACIÓN ACADÉMICA
    • Facultad de Educación y Ciencias Sociales
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-7 of 7

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Is motivation the key for the English SIMCE examination improvement? : The impact of motivation in students' attitudes and progress by implementing authentic materials of the listening KET test of receptive abilities through a motivational approach 

    Espinoza, María Alejandra; Fica, Marian; Fuentes, Ivonne; Fulle, Camila; Vargas, Javiera; San Martín, Camila (Universidad Andrés Bello, 2013)
    This thesis explores the design and implementation of a critical action research , undertaken to show how motivation and practice with authentic material can help students reduce anxiety and acquire better results while ...
    Thumbnail

    The use of drama techniques to enhance the development of communicative skills, specifically speaking in the EFL classroom 

    Fernández Muñoz, Alexis (Universidad Andrés Bello, 2013)
    The aim of this study was to explore drama techniques for the development of communicative skills when learning a foreign language. To this end, the research considered a 10th grade foreign Ianguage class and u sed direct ...
    Thumbnail

    The effect of form-focused instruction and corrective feedback on motivation: classroom-based research in chilean high schools. 

    Avilés, Daniela; López, Esteban; Parraguez, Emily; Perucca, Renzo (Universidad Andrés Bello, 2013)
    This quasi-experimental study provides sorne insight regarding motivation on second language (L2) development. This study implementad form-focused instruction (FFI) and correctiva feedback (CF) in Chilean high school ...
    Thumbnail

    Validación de material de apoyo audiovisual de diferentes danzas folclóricas chilenas 

    Aliaga Pastenes, Javier; Bianchi Cortes, Tomás; Bustamante Chávez, Diego; González Acevedo, Carlos; Noriega Guzmán, José Miguel.; Parra Leiva, Rodrigo; Reyes Buendía, Marco; Ricalde Ramírez, Joaquín (Universidad Andrés Bello, 2013)
    El folclore es parte de nuestra cultura, representa nuestras raíces y nos hace únicos en el mundo. Es por esto, que cada año se celebran las Fiestas Patrias donde los festejos y las tradiciones alcanzan su máxima expresión. ...
    Thumbnail

    Implementing a reflective teaching model in the second language learning classroom 

    Gormaz Rochette, María Trinidad; Gutiérrez Merino, Javiera Alejandra; Henríquez Villarino, Macarena del Carmen; Polette Zaldívar, María Magdalena; Torres Durán, Carol Daniela; Uribe Muñoz, Fernanda Andrea (Universidad Andrés Bello, 2013)
    Enseñar, especialmente hoy en día, es una tarea que demanda lo mejor de sí de cada uno de los profesores. En la actualidad, no son muchas las metodologías utilizadas para sobrellevar esté desafío que supone una mejora de ...
    Thumbnail

    La importancia del juego, para el desarrollo de la adquisición de habilidades lingüísticas de conciencia fonológica y comprensión lectora, en niños y niñas de 4 a 5 años 

    Henríquez Miranda, Diana; Rosales Castro, María Fernanda; Álvarez Cancino, Lisette (Universidad Andrés Bello, 2013)
    La siguiente investigación acción, está orientada a la observación y el trabajo en terreno para el análisis de resultados y estudio de los protagonistas de nuestra interrogante, para el desarrollo de habilidades lingüísticas ...
    Thumbnail

    Propuesta de estrategias y actividades de enseñanza-aprendizaje para el desarrollo de competencias en el aula de inglés 

    Ferreira Pérez, Diana; Moreno Reyes, Jorge; Rodriguez Santana, Benjamin; Sepúlveda Lizama, Felipe (Universidad Andrés Bello, 2013)
    Es de suma importancia considerar al proceso de enseñanza y de aprendizaje como un todo, ya que estos dos tienen la misma relevancia dentro de la sala de clases. Es debido a este pensamiento de los seminaristas de este ...

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAliaga Pastenes, Javier (1)Avilés, Daniela (1)Bianchi Cortes, Tomás (1)Bustamante Chávez, Diego (1)Espinoza, María Alejandra (1)Fernández Muñoz, Alexis (1)Ferreira Pérez, Diana (1)Fica, Marian (1)Fuentes, Ivonne (1)Fulle, Camila (1)... View MoreSubject
    Enseñanza (7)
    Chile (3)Metodología (3)Inglés (2)Aprendizaje Activo (1)Calidad de la Educación (1)Comprensión de Lectura (1)Comuna de Maipú (1)Danzas Folklóricas Chilenas (1)Enseñanza Reflexiva (1)... View MoreDate Issued
    2013 (7)
    Has File(s)Yes (7)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV