Search
Now showing items 1-7 of 7
Is motivation the key for the English SIMCE examination improvement? : The impact of motivation in students' attitudes and progress by implementing authentic materials of the listening KET test of receptive abilities through a motivational approach
(Universidad Andrés Bello, 2013)
This thesis explores the design and implementation of a critical action
research , undertaken to show how motivation and practice with authentic material
can help students reduce anxiety and acquire better results while ...
The use of drama techniques to enhance the development of communicative skills, specifically speaking in the EFL classroom
(Universidad Andrés Bello, 2013)
The aim of this study was to explore drama techniques for the development of communicative skills when learning a foreign language. To this end, the research considered a 10th grade foreign Ianguage class and u sed direct ...
The effect of form-focused instruction and corrective feedback on motivation: classroom-based research in chilean high schools.
(Universidad Andrés Bello, 2013)
This quasi-experimental study provides sorne insight regarding motivation on second language (L2) development. This study implementad form-focused
instruction (FFI) and correctiva feedback (CF) in Chilean high school ...
Validación de material de apoyo audiovisual de diferentes danzas folclóricas chilenas
(Universidad Andrés Bello, 2013)
El folclore es parte de nuestra cultura, representa nuestras raíces y nos hace únicos en el mundo. Es por esto, que cada año se celebran las Fiestas Patrias donde los festejos y las tradiciones alcanzan su máxima expresión. ...
Implementing a reflective teaching model in the second language learning classroom
(Universidad Andrés Bello, 2013)
Enseñar, especialmente hoy en día, es una tarea que demanda lo mejor
de sí de cada uno de los profesores. En la actualidad, no son muchas las
metodologías utilizadas para sobrellevar esté desafío que supone una mejora
de ...
La importancia del juego, para el desarrollo de la adquisición de habilidades lingüísticas de conciencia fonológica y comprensión lectora, en niños y niñas de 4 a 5 años
(Universidad Andrés Bello, 2013)
La siguiente investigación acción, está orientada a la observación y el trabajo en terreno
para el análisis de resultados y estudio de los protagonistas de nuestra interrogante, para
el desarrollo de habilidades lingüísticas ...
Propuesta de estrategias y actividades de enseñanza-aprendizaje para el desarrollo de competencias en el aula de inglés
(Universidad Andrés Bello, 2013)
Es de suma importancia considerar al proceso de enseñanza y de aprendizaje como un todo, ya que estos dos tienen la misma relevancia dentro de la sala de clases. Es debido a este pensamiento de los seminaristas de este ...