Search
Now showing items 1-7 of 7
The effects of proficiency on peer interaction patterns and L2 development in the Chilean EFL context: Multiple theoretical perspective
(Universidad Andrés Bello, 2012)
This quasi-experimental study examined the relationship between
proficiency levels and second language (L2) development enhanced specifically
by interaction between second language learners (henceforth, peer interaction).
This ...
Comparing teacher and student perspectives regarding the use of L1 in EFL chilean high school classrooms
(Universidad Andrés Bello, 2016)
In the Chilean context, English teachers are commanded to perform one hundred percent English classes, but unfortunately, this is not accomplished in every context; hence, this study decided to explore and compare teachers’ ...
Propuesta de alfabetización digital para padres y apoderados como herramienta de apoyo al proceso de enseñanza aprendizaje de los alumnos del colegio San Francisco Javier de Puerto Montt
(Universidad Andrés Bello, 2016)
La presente investigación se realizó en el Colegio San Francisco Javier de la ciudad de
Puerto Montt, en la que la idea central es realizar una Propuesta de Alfabetización de los
padres y apoderados en el uso de las ...
Perceptions and effects of the application of teaching/learning strategies on ninth graders? oral performance
(Universidad Andrés Bello, 2011)
La importancia de ser competente a la hora de comunicarse con otros, ha provocado que las habilidades orales, llámense éstas listening y speaking, sean elementos prominentes del idioma inglés.
Por este motivo, este estudio ...
What accent do the they prefer? sudents' perceptions towards their native and non-native teachers
(Universidad Andrés Bello, 2017)
This qualitative case study is based on the perceptions that three Chilean students from an English teaching program of a private university have about their former and current English teachers (Native and Non-Native). To ...
Habilidades del pensamiento y desarrollo de la comprensión : estudio descriptivo-analítico de estrategias de desarrollo de la comprensión lectora en primer año básico
(Universidad Andrés Bello, 2012)
¿Qué factores determinan significativamente el fracaso en el
desarrollo de habilidades relacionadas con la comprensión lectora?, creemos
que la respuesta a esta interrogante se encuentra en el escaso desarrollo de ...
Propuesta de un plan de monitoreo y acompañamiento en el aula, para el equipo de gestión, como estrategia de mejora continua en la acción docente, en el Colegio Nuestra Señora de la Misericordia de Valparaíso
(Universidad Andrés Bello, 2014)
El presente estudio tiene como objetivo diseñar un plan de monitoreo y acompañamiento en el
aula para el Equipo de Gestión y docentes del Colegio particular subvencionado Nuestra Señora
de la Misericordia de Valparaíso, ...