La percepción que tienen los estudiantes de primer año de la Facultad de Educación y Ciencias Sociales sobre comprensión lectora y redacción de textos de la Universidad Andrés Bello, sede Concepción
Cargando...
Archivos
Fecha
2019
Profesor/a Guía
Facultad/escuela
Idioma
es
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Andrés Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
La siguiente investigación tiene por objetivo analizar la percepción que tienen
los estudiantes de primer año de la Facultad de Educación y Ciencias Sociales
de la Universidad Andrés Bello, Sede Concepción sobre la comprensión lectora
y redacción de textos. Este estudio presenta un enfoque cualitativo de tipo
descriptivo.
La recopilación de información fue a través de un cuestionario aplicado a 7
estudiantes de primer año de la carrera de pedagogía en educación física,
pedagogía en inglés y psicopedagogía, a través de tres indicadores; Conocer la
importancia que le asignan los estudiantes a la comprensión lectora y redacción
de textos, identificación de las prácticas asociadas a la comprensión lectora y
redacción de textos en los estudiantes e identificación de los efectos que tiene
los problemas de comprensión lectora y redacción de textos en la formación
académica de los estudiantes.
El principal resultado que indicó son los parámetros de comprensión y
redacción de textos, esto se relaciona en concordancia, puesto que son
variables dependientes, esto quiere decir que, si no existe una buena
comprensión, no se obtendrán los objetivos esperados para la creación de un
texto óptimo para la educación superior.
The following research objectives to analyze the perception of first-year students of the Faculty of Education and Social Sciences of the University Andrés Bello, Concepción Headquarters on reading understanding and text writing. This study presents a qualitative descriptive focus. The information was collected through a questionnaire applied to 7 first-year students of the pedagogy in physical education, English pedagogy and psychopedagogy, through three indicators; Know the importance assigned by students to reading understanding and writing texts, identifying the practices associated with reading understanding and writing texts in students and identifying the effects of reading understanding problems and writing texts in the academic training of students. The principal result that he indicated are the parameters of understanding and writing of texts, this is related in agreement, since they are dependent variables, this means that, if there is no good understanding, the expected objectives for the creation of a Optimal text for higher education.
The following research objectives to analyze the perception of first-year students of the Faculty of Education and Social Sciences of the University Andrés Bello, Concepción Headquarters on reading understanding and text writing. This study presents a qualitative descriptive focus. The information was collected through a questionnaire applied to 7 first-year students of the pedagogy in physical education, English pedagogy and psychopedagogy, through three indicators; Know the importance assigned by students to reading understanding and writing texts, identifying the practices associated with reading understanding and writing texts in students and identifying the effects of reading understanding problems and writing texts in the academic training of students. The principal result that he indicated are the parameters of understanding and writing of texts, this is related in agreement, since they are dependent variables, this means that, if there is no good understanding, the expected objectives for the creation of a Optimal text for higher education.
Notas
Tesis (Psicopedagogo, Licenciado en Educación)
Palabras clave
Comprensión de Lectura, Redacción, Enseñanza Superior, Chile, Concepción