Unab Repositorio Institucional Académico

Using Facebook group as a learning tool to develop 11th graders writing skills and enhance motivation

DSpace Repository

Search DSpace


Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisor Brauchy, José Gabriel
dc.contributor.author Ibáñez Schmidlin, Katherinne
dc.contributor.editor Facultad de Educación
dc.date.accessioned 2016-11-07T20:34:52Z
dc.date.available 2016-11-07T20:34:52Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/2736
dc.description Tesis (Magíster en la enseñanza del inglés como lengua extranjera) es
dc.description.abstract This research study lied in a mixed-method descriptive study. It was conducted in a Catholic school located in Talcahuano and examined the overall 11th graders´ perceptions on the use of Facebook Group as a motivating learning tool to develop writing skills. Two writing tests and a questionnaire with closed and opened questions were given to twenty-two participants. Moreover, the researcher used a checklist to check participants' interaction. Data collected was analyzed quantitatively and qualitatively. Findings contributed to evidence 11th graders´ perceptions on the use of Facebook Group as a motivating learning tool to develop writing skills. Finding also showed that Facebook Group is a familiar and an outstanding learning tool to help to improve writing skills by immediate and peer feedback. Therefore, the use of the Facebook platform as a learning tool could be incorporated by teachers. es
dc.description.abstract Este estudio con paradigmas mixto, cuantitativo y cualitativo se llevó a cabo en un colegio católico en la comuna de Talcahuano. Este estudio examino las percepciones generales en estudiantes de tercer año medio sobre el uso de Grupo de Facebook como una herramienta motivadora para el desarrollo de la habilidad de escritura. A los veinte y dos participantes de les aplico dos pruebas de escritura y un cuestionario con preguntas cerradas y abiertas. Además el investigador utilizó una lista de cotejo para examinar la interacción de los participantes durante la investigación. Los datos recogidos fueron analizados cuantitativa y cualitativamente. Los principales hallazgos contribuyeron para evidenciar las percepciones generales en estudiantes de tercer año medio sobre uso del Grupo de Facebook como una herramienta motivadora para el desarrollo de la habilidad de escritura; éstos también indicaron que el grupo de Facebook es una herramienta familiar y conocida para los estudiantes para el mejoramiento de la escritura, debido a la retroalimentación inmediata que se puede otorgar. Además, es una opción que los profesores pueden incluir en sus clases.
dc.language.iso en es
dc.publisher Universidad Andrés Bello es
dc.subject Writing Improvement es
dc.subject Motivation es
dc.subject Feedback es
dc.subject Facebook Network es
dc.subject Facebook Group es
dc.title Using Facebook group as a learning tool to develop 11th graders writing skills and enhance motivation es
dc.type Thesis es


Files in this item

Icon

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record