Students and teachers perceptions about motivation to learn english among students of a technical institution of tertiary education in ConcepciĆ³n, Chile

Cargando...
Miniatura
Fecha
2016
Idioma
en
TĆ­tulo de la revista
ISSN de la revista
TĆ­tulo del volumen
Editor
Universidad AndrƩs Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
This study shows what a group of teachers and students see as the factors that relate to studentsā€™ lack of motivation in English classes at one of the largest professional institutes in the Bio-Bio Region, Chile, offering both professional and technical degrees. The main concern is to examine the perceptions of different students of basic and intermediate English courses towards learning English, and whether they consider it relevant for their career, further studies and life, in general. Using a mixed method type of research, this study looks at different elements in the curriculum that might interfere with the studentsā€™ levels of motivation. Teachers were also surveyed to have a different approach on the study. On the basis of the results of this research, it can be concluded that students tend to focus on the events they need to solve sooner, and although English learning is deemed as very important for them, it is not a priority for their curriculum until the last year(s) of their studies. It is suggested to analyze what happens in other technical institutions of higher studies to find a common ground of students ā€˜level of motivation and commitment to learn English.
Este estudio evidencia lo que un grupo de profesores y estudiantes ven como los factores que se relacionan con la falta de motivaciĆ³n en las clases de inglĆ©s por parte de los estudiantes de uno de las institutos profesionales mĆ”s grandes en la regiĆ³n del Bio-BĆ­o que ofrece carreras tanto tĆ©cnicas como profesionales. La preocupaciĆ³n principal es examinar la percepciĆ³n de diferentes estudiantes en los cursos de inglĆ©s en niveles bĆ”sicos e intermedios, con respecto a si consideran el inglĆ©s como un aporte a sus carreras, estudios posteriores, o en general a sus vidas. A travĆ©s de un estudio de enfoque mixto, esta investigaciĆ³n sondea los posibles elementos dentro del curriculum que pueden interferir con el nivel de motivaciĆ³n de los estudiantes. Los profesores tambiĆ©n fueron encuestados para obtener una visiĆ³n mĆ”s completa en este estudio. Sobre la base de los resultados de esta investigaciĆ³n, se puede concluir que los estudiantes ponen mayor Ć©nfasis en los eventos mĆ”s cercanos de su currĆ­culum y, aunque reconocen la importancia de aprender inglĆ©s, esto no se ve como una prioridad hasta los Ćŗltimos aƱos de su carrera. Se sugiere analizar que acontece en otras instituciones tĆ©cnicas de estudios superiores, para afianzar esta investigaciĆ³n.
Notas
Tesis (Magƭster en la enseƱanza del inglƩs como lengua extranjera)
Palabras clave
Higher technical education, Motivation, English in Chilean higher technical education
CitaciĆ³n
DOI
Link a Vimeo