Unab Repositorio Institucional Académico

Exploring peer correction as an effective tool to prevent errors and mistakes through learnerþs writing

DSpace Repository

Search DSpace


Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisor Popp Ward, Jennie,
dc.contributor.author Navarrete Maraboli, Pilar
dc.contributor.editor Facultad de Humanidades y Educación
dc.contributor.editor This study reports on the results of an quantitative research project carried out with a group of students of Year 9 of secondary education in a subsidized school in Chile. The general question addressed by the study is to find out to what extent peer correction is an effective tool to prevent errors and mistakes in learners' writing process. The study followed a pretest- posttest experimental-control group design. The study sample consisted of 16 who were randomly divided into two groups: 8 students were in the experimental group and 8 students for the control group. The experimental group used peer correction to mark errors and mistakes in writing, and the control group were corrected by the teacher, as usual. In both groups a correction code was used and the writing process was determined by a holistic rubric. Findings of the investigation indicate that peer correction is an effective tool to prevent errors and mistakes in learners' writing process, and positively affects students' quality of written compositions.
dc.date.accessioned 2017-12-05T15:28:19Z
dc.date.available 2017-12-05T15:28:19Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/4806
dc.description Tesis (Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera) es_CL
dc.description.abstract Este estudio informa los resultados de una investigación cuantitativa llevada a cabo con un grupo de estudiantes de Primer año de Educación Media, en un colegio subvencionado en Chile. La pregunta general del estudio está dirigida a investigar hasta qué punto la corrección entre pares es una herramienta efectiva para prevenir errores en el proceso de escritura de los estudiantes. El estudio optó por la aplicación de un pretest y un posttest, con un grupo experimental y uno de control. Los participantes del estudio fueron 16 y divididos al azar en dos grupos: 8 estudiantes para el grupo experimental y 8 para el grupo de control. Mientras que el grupo experimental usó la corrección entre pares para corregir los textos escritos, el grupo de control fue corregido por la profesora. En ambos grupos se usó un código de corrección para corregir los escritos y una rúbrica holística para el proceso de escritura. Los resultados de la investigación indican que la corrección entre pares es una herramienta efectiva para prevenir los errores de los estudiantes en su proceso de escritura la cual tiene un efecto positivo en la calidad del los textos escritos. es_CL
dc.language.iso en es_CL
dc.publisher Universidad Andrés Bello es_CL
dc.subject Corrección entre Pares es_CL
dc.subject Inglés es_CL
dc.subject Escritura es_CL
dc.subject Enseñanza Media es_CL
dc.subject Chile es_CL
dc.title Exploring peer correction as an effective tool to prevent errors and mistakes through learnerþs writing es_CL
dc.type Thesis es_CL


Files in this item

Icon Blocked

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record