Unab Repositorio Institucional Académico

Impacts, effects and significance of a suitable procedure for the teaching of english in an EFL elementary group of estudents from 9th & 10th grade at W.A. Mozart School

DSpace Repository

Search DSpace


Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisor Céspedes, Cristián
dc.contributor.author Briones F., Rosa
dc.contributor.author Gallardo R., Milivoj
dc.contributor.author Muñoz R., Lukas
dc.contributor.author Soto C., Constanza
dc.contributor.editor Facultad de Humanidades y Educación
dc.date.accessioned 2018-07-04T17:20:45Z
dc.date.available 2018-07-04T17:20:45Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/6226
dc.description Tesis (Profesor de Inglés para la Enseñanza Básica y Media y al grado académico de Licenciado en Educación) es_ES
dc.description.abstract The improvement of the Chilean students in the English subject is, nowadays, one of the mayor concerns in the area of education. The necessity for preparing competent students with a proper management of English as a foreign language is related to the need of this country for adapting and responding to the demands of a world which takes giant steps in terms of globalization. Nevertheless, and despite all the efforts made by the Chilean educational institutions, the effectiveness of the measures taken by the Ministry of Education, such as the increase in the hours dedicated to the subject, or the inclusion of the subject as part of the curricula for pre-school to 4th grade, are not coherent with the results of evaluations such as SIMCE. And the case of W.A. Mozart, located in La Reina District, is not far from this reality. In the present action research, an adequate procedure for the needs of the elementary group of students from gth and 1oth grade, based u pon the most prominent learning style of the students is proposed. Such procedure involves reading and writing skills, through the creation of techniques which serve for the students to improve their academic performance, as well as to provide them with the basis to respond to the demands of a globalized society. es_ES
dc.description.abstract La mejoría en los resultados de los estudiantes chilenos en el subsector Inglés es, hoy en día, una de las mayores preocupaciones en el área de la Educación. La necesidad de formar alumnos que sean competentes en el manejo de la lengua inglesa como lengua extranjera tiene relación con un país que debe adaptarse y responder las demandas de un mundo que avanza a pasos agigantados en términos de globalización. Sin embargo, y a pesar de los esfuerzos de parte de muchos establecimientos escolares, la efectividad de las medidas tomadas por el Ministerio de Educación, como aumento de horas dedicadas a las clases de Inglés, o la inclusión del ramo en cursos del primer ciclo, no son coherentes con los resultados de mediciones como SIMCE. Y el caso del colegio W.A. Mozart, en la comuna de La Reina, no está lejos de esta realidad. En la presente investigación acción, se propone un procedimiento adecuado para las necesidades del grupo de alumnos con nivel básico de inglés, pertenecientes a 1 o y 2° Medio, basándose en el estilo de aprendizaje más destacado en los estudiantes. Dicho procedimiento apunta al desarrollo de las habilidades de escritura y lectura, a través de la creación de técnicas que sirvan a los estudiantes para mejorar su desempeño académico, así como también para brindarles las bases para responder a las demandas propias de una sociedad globalizada.
dc.language.iso en es_ES
dc.publisher Universidad Andrés Bello es_ES
dc.subject Inglés es_ES
dc.subject Enseñanza Media es_ES
dc.subject Chile es_ES
dc.title Impacts, effects and significance of a suitable procedure for the teaching of english in an EFL elementary group of estudents from 9th & 10th grade at W.A. Mozart School es_ES
dc.type Thesis es_ES


Files in this item

Icon Blocked

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record