Show simple item record

dc.contributor.advisorBascuñán Quezada, Daniela Paz
dc.contributor.authorRodríguez Lazcano, Stephanie Alejandra.
dc.contributor.editorFacultad de Educación
dc.date.accessioned2019-09-03T20:10:41Z
dc.date.available2019-09-03T20:10:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/9985
dc.descriptionTesis (Profesor de Inglés para Educación Básica y Educación Media)es
dc.description.abstractThis qualitative case study is based on the perceptions that three Chilean students from an English teaching program of a private university have about their former and current English teachers (Native and Non-Native). To explore their beliefs, semi-structured interviews were conducted. The research was motivated by a lack of previous studies in the Chilean context, in order to fulfill that existing gap and contribute in that area. One of the most important concepts to consider are the three concentric circles that Kachru (1992) describes, being Chile located in the expanding circle, where English is considered a foreign language. Additionally, Kim (2012) mentions that the number of English language learners has increased as well as the variety of English accents and the questions about which accent is the best one. Otherwise, Chang & Chang (n.d) mentioned that non-native teachers are seen inferior to native teachers in terms of linguistic competences. Based on that information, the main objectives of this study are, first, to explore the perceptions that third and fourth year student from an English teaching program of a private university have about their native and non-native teachers and, second, to discover the type of teacher (native or non-native) with which they prefer to learn English as a foreign language. The main results showed that some participants somehow admire their native teachers and those non-native teachers who have a native-like accent. They also mentioned that they prefer to learn the English language with a native teacher, even though they said that non-native teachers are the ones who have influenced them the most, because they spend more time with those teachers.es
dc.description.abstractEste estudio de caso cualitativo está basado en las percepciones que tienen tres estudiantes chilenos acerca de sus profesores. Para explorarlas, se realizaron entrevistas semi-estructuradas. El estudio fue inspirado por la falta de estudios previos en el contexto chileno, para así llenar el espacio vacío y contribuir en el área investigación. Uno de los conceptos más importantes a considerar son los tres círculos concéntricos que Kachru (1992) describe, estando Chile ubicado en el círculo expansivo, donde el inglés es considerado un idioma extranjero. Adicionalmente, Kim (2012) menciona que el número de estudiantes del idioma inglés ha aumentado, junto con las variantes del acento inglés y los cuestionamientos sobre que acento es mejor para aprender el idioma. Por otra parte, Chang y Chang (n.d) mencionan que los profesores no nativos son vistos inferiores a los profesores nativos en cuanto a competencias lingüísticas. Basados en esta información, los principales objetivos de este estudio fueron conocer las percepciones de estudiantes de tercer y cuarto año de un programa de pedagogía en inglés de una universidad privada acerca de sus profesores nativos, las percepciones de los mismos estudiantes sobre sus profesores no nativos y el tipo de profesor (nativo o no nativo) que ellos prefieren para aprender el inglés como idioma extranjero. En cuanto a la metodología, se eligió un diseño cualitativo y la tradición es un estudio de caso. Los participantes fueron tres estudiantes de tercer y cuarto año de pedagogía en inglés de una universidad privada chilena. El método usado fue una entrevista semi-estructurada cuya técnica fue preguntas abiertas. v Los principales resultados muestran que algunos participantes tienen cierta admiración a sus profesores nativos y a sus profesores no nativos que tienen un acento nativo. Ellos también mencionaron que preferían a los profesores nativos para aprender el idioma incluso cuando dijeron que quienes más influyeron en ellos fueron los profesores no nativos., debido a que pasaron más tiempo con ese tipo de profesor.
dc.language.isoenes
dc.publisherUniversidad Andrés Belloes
dc.subjectProfesores de Ingléses
dc.subjectIngléses
dc.subjectEnseñanzaes
dc.subjectInvestigacioneses
dc.titleWhat accent do the they prefer? sudents' perceptions towards their native and non-native teacherses
dc.typeThesises


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record