Popp Ward, JennieSchneider Barrera, ErwinFacultad de Humanidades y Educación2021-08-272021-08-272014http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/20019Tesis (Magíster en Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera)The study is intended to compare the effectiveness of two English learning teaching approaches which are the theme-based teaching approach and the TBLT approach in relation to the lexicon retention in students in 11th grade at a public high school for girls. It will analyze the amount of vocabulary understood as size of vocabulary knowledge. The results reveal a higher retention of vocabulary meaning in the task-based language teaching approach compared to the results of the theme-based teaching approach.El estudio se propone comparar la efectividad de dos enfoques sobre la enseñanza del aprendizaje del inglés los cuales son el enfoque de la enseñanza basada en temas y el enfoque de la enseñanza del lenguaje con tareas en relación a la retención del léxico en estudiantes de 3er año medio en un colegio municipal de niñas. Analizará la cantidad de palabras entendidas como el tamaño de conocimiento del vocabulario. Los resultados revelan una más alta retención del significado del vocabulario en el enfoque de enseñanza del lenguaje basado en tareas comparado con el enfoque de enseñanza basado en temas.esEnseñanzaInglésMetodologíaInvestigacionesChileRegión del Bío-BíoConcepciónTheme-based teaching approach and TBLT approach regarding the effectiveness of vocabulary retention in an experimental group and non experimental group in 11 th grade at a public high school in ConcepciónTesis