Magaña, HéctorComte, JorgeGonzález, CarlosOrtega, LeslieFacultad de Educación y Ciencias Sociales2020-05-182020-05-182007http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/13529Tesis (Profesor de Inglés para la Enseñanza Básica y Media y al grado académico de Licenciado en Educación)The effect of the socio cultural context of students on their education is an issue on which there is general disagreement. This situation is particularly true when it comes to the importance of the social background in second language leaming. This non-experimental, descriptive study analyzes the role that the background of students from deprived soci~ultural contexts plays in the acquisition of their first language (Spanish), and the leaming of a second language (English). This research explores certain phonetic traits that are influenced by the students' background and social dialect.El efecto que el contexto socio-cultural de los estudiantes tiene en la educación de éstos es un tema que genera controversia. Esto es particularmente cierto cuando se trata de la importancia del contexto social en el aprendizaje de un segundo idioma. Este estudio descriptivo y no experimental analiza el rol que cumple el contexto social en la adquisición de la lengua materna (español) y el aprendizaje de una segunda lengua (inglés). Esta investigación explora ciertos rasgos fonéticos que son influenciados por las condiciones de vida de los estudiantes y su dialecto social.enInglés Enseñanza Hablantes ExtranjerosEnseñanza Lengua ExtranjeraInglés FonéticaThe influence of the socio-cultural context in second languague learning : some phonetic traits.Tesis