Salinas Carvajal, DanisaCabrera O., ClaudioOlivares Z., CarolinaRojas Lazo, EduardoRojas V., PaolaFacultad de Humanidades y EducaciónEscuela de Educación2021-05-122021-05-122012http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/18839Tesis (Profesor de Inglés para la Enseñanza Básica y Media y al grado académico de Licenciado en Educación)This document is an investigation about the reality of English education in Viña del Mar. It is a study based on the age in which students from Viña del Mar start learning English. The present plans and programs of the MINEDUC start at fifth grade elementary, but there are not guides for younger students and their teachers. This text shows how the age of students affects their English learning process, based on the Critical period theory. There is also an investigation that analyzes the amount of schools in Viña del Mar that start teaching English before fifth grade, and the opinion of English teachers from schools of different types of administration in our country.Este documento es una investigación sobre la realidad de la enseñanza de inglés en Viña del Mar. Es un estudio basado en la edad en que los estudiantes de Viña del Mar comienzan su aprendizaje de inglés. Los presentes planes y programas del MINEDUC comienzan en Quinto Básico, pero no hay guías para estudiantes más jóvenes y sus profesores. Este texto muestra como la edad de los estudiantes afecta su proceso de aprendizaje de inglés, basado en la teoría de Periodo Crítico. Hay también, una investigación que analiza la cantidad de colegios que en Viña del Mar que comienzan enseñando inglés antes de Quinto Básico, y la opinión de profesores de escuelas de distintos tipos de administración.enAdquisición de Otra LenguaEnseñanzaEducación Temprana de NiñosAge and Second Language Acquisition: Research in Schools in Viña del MarTesis