Salinas Carvajal, DanisaFernández Farías, VanessaFacultad de Humanidades y Educación2021-04-052021-04-052015http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/18425Tesis (Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera)This investigation is focused on discovering and exploring the effects of incorporating cultural aspects in the English Program for High School students who have “Inglés Diferenciado”. The study was conducted in a Subsidized Christian School in Quilpué. A group of 24 students who were part of “Inglés Diferenciado” participated in the survey to detect the aspects of the English and/or American culture they are more familiar with, how much they know about the relationship between culture and language, and which cultural aspects they are interested to know about. The result of this survey showed that students want and need to know more about the English language; learning vocabulary or grammar is not enough for them. They want to understand the cultural issues concerning English speaking countries, the pragmatic behavior expected beyond the language, what is good or wrong not only to say but to do in a specific social situation.Este proyecto está basado en descubrir y explorar los efectos de incorporar aspectos culturales del idioma ingles a estudiantes de enseñanza media del ramo “Inglés Diferenciado”. El estudio se llevó a cabo en un Colegio Subvencionado Cristiano de Quilpué, donde un grupo de 24 estudiantes que forman parte del grupo de “Inglés Diferenciado” participaron de una encuesta para detectar los aspectos de la cultura Inglesa y/o Americana con los que ellos están más familiarizados, cuánto saben sobre la relación entre la cultura y el idioma, y cuáles aspectos están interesados en aprender. El resultado de esta encuesta mostró que los estudiantes quieren y necesitan saber más sobre la lengua inglesa; no es suficiente para ellos aprender solamente vocabulario y gramática. Los alumnos quieren entender temas culturales relacionados con los países de habla inglesa, el comportamiento pragmático esperado más allá del idioma, no solo qué es correcto o incorrecto decir sino hacer en una situación social determinada.enCultura de la lengua extranjeraEnseñanza del inglés como lengua extranjeraChileEnseñanza MediaBenefits of including cultural aspects of the target language in the foreign language classroom: Students' PerceptionsTesis