Dotte Zúñiga, RonaldPavez López, KarenFacultad de Educación y Ciencias SocialesPrograma de Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera2021-03-252021-03-252019http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/18318Tesis (Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera)This study aimed to investigate the perceptions of junior high students from a subsidized school in Chile in regards of the improvement of written skills through an instructional methodology called Dynamic Written Corrective Feedback. A sample of 13 students participated during two weeks under the implementation of this methodology. Before the application of DWCF, participants were asked to participate in a focus group in order to know the learners’ background information towards learning English, as well as their experiences related to feedback. Afterwards, the students were required to write and rewrite paragraphs and record their errors in a tally sheet after each session until their written pieces were error free. Finally, the students participated in one-on-one interviews, so as to know their perceptions towards the implementation of this instructional methodology. The data collected from the instruments were analyzed by means of Content Analysis (Creswell, 2012). Main findings show that the students perceived an improvement of their writing skills through the implementation of Dynamic Written Corrective Feedback, as they could achieve written accuracy. A more in-depth and extended study is advised to obtain more insight into the learners’ perceptions towards this instructional methodology at different school levels, with the purpose of obtaining a broader data collection in the implementation of this methodology.Este estudio pretende investigar las percepciones de alumnos pertenecientes a 3º medio de un colegio particular subvencionado en Chile, con respecto a la mejora de sus habilidades escritas, a través de una metodología llamada Dynamic Written Corrective Feedback. Una muestra de 13 alumnos participaron durante dos semanas bajo la implementación de esta metodología. Antes de la aplicación del DWCF, los estudiantes participaron en un grupo focal para poder recolectar información sobre sus distintos contextos relacionados a su aprendizaje del inglés y también sus experiencias relacionadas a la retroalimentación. Más tarde, se les pidió a los alumnos que re-escribieran sus párrafos y anotaran sus errores en una hoja de registro después de cada sesión hasta que sus párrafos estuvieran libres de error. Finalmente, los estudiantes participaron de entrevistas personales, para poder saber sus percepciones sobre la implementación de esta metodología instruccional. Los datos recolectados fueron analizados bajo un modelo descriptivo y de diseño exploratorio (Creswell, 2012). Los resultados muestran que los estudiantes pudieron percibir una mejora de sus habilidades escritas bajo la implementación del Dynamic Written Corrective Feedback, ya que pudieron alcanzar precisión en su escritura. Un estudio más profundo y amplio es necesario para obtener un mayor conocimiento de las percepciones de los alumnos en diferentes niveles educativos y al mismo tiempo obtener una recolección de datos más amplia a lo largo de la implementación de esta metodología.enPercepción de AlumnosEstudiantes de InglésEnseñanza MediaInglés EscritoDesarrollo de HabilidadesMetodología de EnseñanzaChileExploring the effects of dynamic written corrective feedback on learners' perceptions of developing writing skills in englishTesis