Rosas Maldonado, MaritzaCarvajal Heydel, KarinnaFacultad de Educación y Ciencias SocialesPrograma de Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera2021-03-242021-03-242019http://repositorio.unab.cl/xmlui/handle/ria/18280Tesis (Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera)The present study aims to explore the impact of previous language learning experiences on novice teachers‟ stated beliefs about teaching and learning. The first and second objectives for the study intended to identify teachers‟ prior learning experiences as well as their beliefs about teaching and learning English. The third objective aimed to analyze novice teachers‟ in depth accounts of their stated beliefs as influenced by their prior learning experiences. Under a qualitative multiple case study design, the narratives of three novice English teachers working in different educational contexts were collected via narrative frames and in-depth semi structured interviews. Based on content analysis, it was possible to see that the teachers‟ previous learning experiences were strongly connected to their beliefs about teaching and learning. Their memories were connected to both positive and negative experiences in the language learning classroom. It was concluded that participants had intentions to imitate or avoid the models of teachers and methodologies they observed during their learning experiences. The implications of this study suggest that it is highly relevant for teaching education programs to consider future teachers‟ apprenticeship observation as having an impact on the early ideas and beliefs that they formed during their previous learning experiences.El presente estudio tiene como objetivo explorar el impacto de las experiencias previas en las creencias de docentes novatos sobre la enseñanza y el aprendizaje del inglés. El primer y segundo objetivo del estudio intentó identificar las experiencias previas de aprendizaje de los docentes tanto como sus creencias sobre la enseñanza y aprendizaje del idioma inglés. El tercer objetivo apuntó al análisis a fondo de las dichas creencias de los docentes influenciadas por sus experiencias previas. Bajo un enfoque cualitativo y un diseño de estudio de caso múltiple, las narrativas de tres profesores de inglés novatos que trabajan en diferentes contextos educacionales fueron recolectadas a través de marcos narrativos y entrevistas semi estructuradas en profundidad. A través de análisis de contenido, fue posible ver que las experiencias previas estaban fuertemente conectadas a las creencias sobre la enseñanza y aprendizaje del idioma inglés. Sus recuerdos estaban conectados a experiencias positivas y negativas en el aula de aprendizaje del idioma. Fue concluido que los participantes tenían intenciones de imitar o evitar los modelos de profesores y las metodologías que observaron durante sus experiencias previas. Las implicaciones de éste estudio sugieren que es altamente relevante para los programas de formación docente considerar el aprendizaje de observación de los futuros docentes de inglés ya que tiene un impacto en las ideas tempranas y creencias que son formadas durante sus experiencias previas.enAprendizaje de observaciónCreencias de los docentesDocentes novatos de inglésExperiencias previas de aprendizajeDesarrollo docenteChileExploring the impact of apprenticeship of observation on novice english teachers' beliefsTesis