Becoming a Teacher: A Multiple Case Study of EFL Student-teachers' Identity Construction
View/ Open
Date
2017Author
Vera Fuentes, Paulo
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor
Salinas Carvajal, DanisaLanguage
enPublisher
Universidad Andrés BelloMetadata
Show full item recordAbstract
Debido al creciente interés en la investigación por el tema de la identidad profesional
docente, instituciones ligadas al área de la educación han implementado dentro de sus
políticas la urgente necesidad de reflexionar acerca de la profesión misma desde nuevas
perspectivas.
En este estudio de caso múltiple de 5 estudiantes para profesores de inglés como lengua
extranjera se analizaron los factores que han influido en su comprensión de identidad
profesional. Estos factores se analizaron junto a su proceso individual de creación de su
propia identidad profesional docente.
Los resultados sugieren que los factores influyentes en el proceso de formación de
identidad profesional de estos estudiantes para profesor de inglés son sus experiencias
previas, ex profesores y sus propias creencias sobre educación y la profesión docente. Due to the increasing interest in research for the topic of teacher professional identity,
institutions related to the educational field have implemented among their policies the
urgent need to reflect about the teaching profession under new perspectives.
In this multiple case study of 5 English as a Foreign Language (EFL) student-teachers was
analysed the factors that have influenced their understanding of professional identity. These
factors have been analysed together with their personal process in the creation of their own
teacher identity.
Findings suggest that the factors influencing the process of the EFL student-teachers’
identities are previous experiences as students, former teachers and their own beliefs about
education and the profession.