Effects of Student Team Achievement Division (STAD) method as an effective tool to improve reading comprehension skills on EFL Young learners

Cargando...
Miniatura
Fecha
2015
Profesor/a Guía
Idioma
en
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Andrés Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
To develop reading comprehension skills in young learners in Chile can be highly challenging. Classes contain students with mixed abilities (Pinter 2011), and they are still developing literacy in their mother tongue. This study aims to explore the effectiveness of Student Team Achievement Division to develop reading micro-skills on a single group of 13 young learners from ages 8 to 9. A pre-test was applied to the students in order to determine their level of micro-skills, and they were grouped according to their performance on the pre-test. The group received instruction according to STAD techniques during 6 lessons of 90 minutes each. A post-test was administrated and compared with pre-test results. The results revealed that even though some students got lower results than the pre-test, most of them improved their previous performance.
Desarrollar las destrezas de comprensión de lectura niños en Chile, puede ser muy difícil considerando la heterogeneidad de habilidades de los estudiantes (Pinter 2011) junto con el hecho de que aún se encuentran desarrollando su proceso lector en lengua madre. Este estudio tiene como objetivo explorar la eficacia de Equipo de Estudiantes: División de Logro para desarrollar microhabilidades en comprensión lectura en un solo grupo de 13 niños entre 8 y 9 años. Una prueba preliminar se presentó a los estudiantes con el fin de determinar el nivel de micro habilidades junto con poder agrupar a los estudiantes de acuerdo a su desempeño en la prueba previa. El grupo recibió instrucción de acuerdo a las técnicas STAD durante 6 lecciones de 90 minutos cada una. Un post-test fue administrado en donde los resultados fueron comparados con la prueba preliminar. Los resultados revelaron que a pesar de que algunos estudiantes obtuvieron resultados menores que el pre-test, la mayoría de ellos mejoraron su desempeño.
Notas
Tesis (Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera)
Palabras clave
Inglés, Comprensión de Lectura, Team Study, Student Team Achievement Division, reading micro-skills, young learners
Citación
DOI
Link a Vimeo