Parental involvement in efl learning and its impact on students engagement to learn english in a rural context in Chile
No hay miniatura disponible
Archivos
Fecha
2019
Profesor/a Guía
Facultad/escuela
Idioma
en
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Andrés Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
Debido a la necesidad de incorporar más a la familia, y particularmente a los padres en el
proceso de enseñanza-aprendizaje de un segundo idioma, parece crucial tratar de comprender las
estrategias, si es que las hay, que los padres rurales utilizan para apoyar a sus hijos en el
aprendizaje de Inglés. El objetivo principal de este estudio fue explorar, en el contexto chileno, la
naturaleza de la participación de los padres en los estudios de inglés de sus hijos, especialmente
en el hogar, y el impacto de esta participación o falta de esta en el compromiso de los estudiantes
en el clase de inglés en un contexto de secundaria. Los resultados de este estudio sugieren que la
participación de los padres rurales con sus hijos en la enseñanza del inglés está fuertemente
influenciada por la limitada experiencia educativa de los padres. Esta identidad rural es
conflictiva y se transmite a sus hijos, afectando su compromiso y participación en la clase de
inglés. Los hallazgos de este estudio contribuyen a una mejor comprensión de cómo los padres
rurales pueden ser guiados por las instituciones para considerar el papel del aprendizaje del
inglés como segundo idioma de sus hijos en las escuelas secundarias de Chile. Además, los
resultados tienen el potencial de informar a otros contextos de educación rural.
Due to the need to incorporate more the family, and particularly parents in the teaching-learning process of a second language, it seems crucial to try to understand the strategies, if any at all that rural parents use to support their children in the learning of English. The main objective of this study was to explore, in the Chilean context, the nature of parental involvement in the English studies of their children, particularly at home, and the impact of this involvement or lack of it on the engagement of the students in an English as a foreign language class in a secondary school context. The results of this study suggest that rural parents’ involvement with their children in the teaching of English is strongly influenced by the limited educational experience of parents. This rural identity is conflictive and passed on to their children, affecting their commitment and involvement in the English subject. The findings of this study contribute to a better understanding of how rural parents can be guided by institutions to consider their role in their children’s learning of EFL in secondary schools in Chile. Additionally, the results have the potential to inform other rural education contexts.
Due to the need to incorporate more the family, and particularly parents in the teaching-learning process of a second language, it seems crucial to try to understand the strategies, if any at all that rural parents use to support their children in the learning of English. The main objective of this study was to explore, in the Chilean context, the nature of parental involvement in the English studies of their children, particularly at home, and the impact of this involvement or lack of it on the engagement of the students in an English as a foreign language class in a secondary school context. The results of this study suggest that rural parents’ involvement with their children in the teaching of English is strongly influenced by the limited educational experience of parents. This rural identity is conflictive and passed on to their children, affecting their commitment and involvement in the English subject. The findings of this study contribute to a better understanding of how rural parents can be guided by institutions to consider their role in their children’s learning of EFL in secondary schools in Chile. Additionally, the results have the potential to inform other rural education contexts.
Notas
Tesis (Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera)
Palabras clave
Inglés, Enseñanza, Hablantes Extranjeros, Participación de los Padres en Educación