Chilean pre-service EFL teachers' beliefs about self-efficacy in classroom management: the impact of the professional practicum: a qualitative descriptive multiple case study
Cargando...
Archivos
Fecha
2016
Profesor/a Guía
Facultad/escuela
Idioma
en
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Andrés Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
La presente investigación tiene por objetivo investigar las creencias de dos futuros docentes sobre su autoeficacia en relación al manejo de clase durante de su práctica profesional. Específicamente, esta investigación exploró las creencias con respecto a manejo disciplinario, establecimiento de reglas, principios y rutinas, manejo de patrones de interacción y manejo del tiempo de clase. Este estudio también intenta identificar el impacto que el periodo de práctica profesional tiene sobre dichas creencias. Los participantes de esta investigación fueron entrevistados en tres ocasiones a lo largo de su práctica profesional. La primera entrevista se realizó al inicio de la práctica con el fin de investigar cuáles eran sus creencias sobre sensación de autoeficacia con respecto a su manejo de clases. La segunda y tercera entrevista apuntaron a identificar el impacto que la práctica profesional tuvo sobre las creencias ya mencionadas. La información recopilada fue analizada siguiendo la teoría Análisis de Contenido. Los principales descubrimientos de esta investigación revelaron que los participantes tenían una baja sensación de autoeficacia al principio de la práctica profesional. Los resultados también demostraron que la práctica tuvo un impacto positivo en la mayoría de los aspectos de manejo de clase. Una investigación más profunda y extensa es recomendada para indagar aún más sobre el aspecto de manejo de clase que no mejoró durante la práctica profesional.
This study attempts to investigate two pre-service teachers’ beliefs about self-efficacy regarding Classroom Management through the Professional Practicum. Specifically, this research investigation contemplated the beliefs about establishing and maintaining discipline, establishing rules principles and routines, managing patterns of interaction and managing class time. It also aims to identify the impact that the Professional Practicum had on those beliefs. The participants in this study were interviewed three times: at the beginning, in the middle and at the end of their Professional Practicum period. The first interview aimed to investigate the participants’ beliefs about their sense of self-efficacy regarding Classroom Management. The second and third interviews attempted to identify the impact that the Professional Practicum had on those beliefs. The data collected was analysed using Content Analysis theory. The main findings show that the participants had a low sense of self-efficacy at the beginning of their practicum. The results also show that the Professional Practicum had a positive impact on the majority of aspects related to Classroom Management. A more indepth and extended study is advised to obtain more insight information concerning the aspects of Classroom Management in which the sense of self-efficacy did not improve.
This study attempts to investigate two pre-service teachers’ beliefs about self-efficacy regarding Classroom Management through the Professional Practicum. Specifically, this research investigation contemplated the beliefs about establishing and maintaining discipline, establishing rules principles and routines, managing patterns of interaction and managing class time. It also aims to identify the impact that the Professional Practicum had on those beliefs. The participants in this study were interviewed three times: at the beginning, in the middle and at the end of their Professional Practicum period. The first interview aimed to investigate the participants’ beliefs about their sense of self-efficacy regarding Classroom Management. The second and third interviews attempted to identify the impact that the Professional Practicum had on those beliefs. The data collected was analysed using Content Analysis theory. The main findings show that the participants had a low sense of self-efficacy at the beginning of their practicum. The results also show that the Professional Practicum had a positive impact on the majority of aspects related to Classroom Management. A more indepth and extended study is advised to obtain more insight information concerning the aspects of Classroom Management in which the sense of self-efficacy did not improve.
Notas
Tesis (Magíster en Enseñanza del Inglés como Idioma Extranjero)
Palabras clave
Profesores de Inglés., Práctica Profesional, Conducción de Clases, Autoeficacia