A study of language learning strategies that successful pre-service teachers utilize in English pedagogy programs at two universities in ConcepciĆ³n, Chile: a case study

Cargando...
Miniatura
Fecha
2015
Profesor/a GuĆ­a
Facultad/escuela
Idioma
en
TĆ­tulo de la revista
ISSN de la revista
TĆ­tulo del volumen
Editor
Universidad CatĆ³lica Silva HenrĆ­quez
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
This study attempts to uncover the Language Learning Strategies (LLSs) utilized by proficient language learners in English pedagogy programs at two universities. It was found that students employ indirect strategies frequently, which are of a metacognitive nature. Through a case study methodology, these students were asked to do a semi-structured interview and a think-aloud protocol. It was found that cognitive and metacognitive strategies were the most prevalent.
Este estudio procura develar las Estrategias de Aprendizaje de Lenguas (EALs) utilizadas por estudiantes avanzados en programa de PedagogĆ­a en InglĆ©s en dos universidades. Se estableciĆ³ que los estudiantes de PedagogĆ­a emplean estrategias indirectas con frecuencia, de naturaleza metacognitiva. A travĆ©s de un estudio de caso, dos estudiantes fueron entrevistados y se les aplicĆ³ un procedimiento de pensamiento en voz alta. Se estableciĆ³ que en ellos las estrategias cognitivas y metacognitivas son las predominantes.
Notas
IndexaciĆ³n: Web of Science; Scielo.
Palabras clave
Language Learning Strategies (LLSs), Metacognition
CitaciĆ³n
Lit. lingĆ¼Ć­st. no.31 Santiago 2015
DOI
Link a Vimeo