Logotipo del repositorio
  • Español
  • English
  • Iniciar sesión
    Ayuda

    Instrucciones:

    El Repositorio Institucional Académico (RIA) de la Universidad Andrés Bello, es un recurso de acceso abierto. No obstante, y de acuerdo con la ley chilena vigente sobre propiedad intelectual, mantiene en acceso restringido diversos documentos, los cuales sólo pueden ser consultados por la comunidad universitaria registrada. Para poder acceder a éstos, verificar el tipo de usuario y método de acceso, siguiendo las instrucciones que se detallan a continuación:

    • Si eres investigador, docente o funcionario con correo @unab.cl, ingresa utilizando tu usuario de computador o intranet (nombre de usuario sin incluir @unab.cl) y clave.
    • Si eres alumno, profesor adjunto o exalumno con correo @uandresbello.edu, debes registrarte primero, pinchando donde dice Nuevo usuario. Una vez registrado y obtenida el alta, ingresa con el correo electrónico institucional y la clave elegida. El registro se debe realizar utilizando la cuenta de correo institucional, no serán válidas cuentas gmail, hotmail o cualquier otro proveedor.
    • Si eres usuario externo, contactar directamente a repositorio@unab.cl
    o
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Comunidades
  • Todo RIA
  • Contacto
  • Procedimientos de publicaciónDerecho de autorPolíticas del Repositorio
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "Acevedo-Cossio, Carlos"

Mostrando 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    Ítem
    Perception of “chile crece contigo” stakeholders on its implementation in the commune of Concepción, Chile
    (Universidad Nacional de Colombia, 2019-01) González-Burboa, Alexis; Arteaga-Herrera, Oscar; Vera-Calzaretta, Aldo; Acevedo-Cossio, Carlos; González-Torres, Ingrid; Müller-Ortiz, Hans; Villaseca-Silva, Patricia
    Objective To explore the perception of stakeholders on the implementation policy of the childhood protection subsystem “Chile Crece Contigo” in the Commune of Concepción, Chile. Materials and Methods Qualitative study. Semi-structured interviews and a focus group were used as information gathering techniques. A theoretical sampling was carried out based on the representation of decision and power levels with regard to the implementation of Chile Crece Contigo in the Commune of Concepción. The data were analyzed with the ATLAS.ti 6.2 software. Results The most notable achievements highlighted by interviewees were the high valuation of Chile Crece Contigo, along with the possibility of placing relevant subjects such as first childhood care into the agenda. On the contrary, taking advantage of benefits delivered by the program and the dissemination of the policy were deemed as not achieved. The main facilitator of the implementation was the commitment of the beneficiaries to Chile Crece Contigo, while the most important barrier identified was the contract modality of professionals. Finally, aspects to be improved included infrastructure of facilities, the Chile Crece Contigo network articulation and the funds to secure sustainability of the program over time. Conclusion The implementation of Chile Crece Contigo in the Commune of Concepción has achieved high recognition in the community, however, it is still necessary to work on the achievement of aspects related to the articulation of the different stakeholders that make up the Chile Crece Contigo network, the diffusion of politics at all levels, and the best use of the benefits delivered to the population. © 2019, Universidad Nacional de Colombia. All rights reserved.