Examinando por Autor "Facultad de Educación y Ciencias sociales"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Ítem A study of interaction in 6th grade classes by student-teachers in three schools of the 5th region in Chile(Universidad Andrés Bello, 2011) Berríos Rivera, Fernanda Gabriela; Navarro Hernández, Cristian Alejandro; Zamora Hormazábal, Gustavo Leonardo; Salinas Carvajal, Danisa; Facultad de Educación y Ciencias socialesThis research is an attempt to describe and analyze the interaction between Sixth Grade students and student-teachers teaching English as a Foreign Language in Chile. The data for the analysis were collected through four videotaped sessions taught by four student-teachers doing their last practicum before graduation. This study suggests that interaction based 011 the Question-Response-Follow-up structure (QRF) proposed by Coulthard and Sinclair in their study of classroom interaction is a productive way to study the effects that tbis type of exchange has in the acquisition of English as well as in teaching techniques. Incorporated into the analyses is the 2009 Sixth Grade Progranune proposed by the Ministry of Education especially as it focuses in aural comprehension, the study proposes that modeling different types of questions force students to comprehend and respond adequately preparing them to be able to sustain an elementary conversation. In addition, it argues that Follow-up aliows the teacher to inject conversational elements necessary to counteract the rigidity of the Question-Answer-Follow-up characteristic of classroom discourse.Ítem Exploración y descripción de aplicabilidad de un programa de gobierno en educación: el caso del plan de Escuela Saludables(Universidad Andrés Bello, 2006) Berríos Guarda, Píaelisa; Córdova Navarrete, Pía; Díaz Gutierrez, Marcela; Sanchez Sepúlveda, Claudia; Cofré Aravena, Gonzalo; Facultad de Educación y Ciencias socialesNuestro objetivo es describir como se aplica en el aula el Plan de Escuelas Saludables por parte de los docentes, indicando de donde obtienen la información y qué posibles efectos tendrá en los aprendizajes, los que van en directa relación con los objetivos transversales que los alumnos deben adquirir en su desarrollo sico-social y afectivo. Es a partir de lo anterior que surgen interrogantes como: ¿De qué manera se aplica el Plan de Escuelas Saludables en el aula?, ¿ Qué conceptos maneja el cuerpo docente respecto del Plan de Escuelas Saludables?, ¿De qué manera se aplica la inserción del Plan de Escuelas Saludables a los objetivos transversales?, según lo dictado por JUNAEB, MINEDUC, CONACE, MINSAL, etc. A través de las interrogantes planteadas queremos explorar y describir la información e implementación que se posee respecto del Plan Escuela Saludable según lo planteado por las diversas instituciones y organizaciones que lo componen