Examinando por Autor "Herrera, Felipe"
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Ítem Azide-Based High-Energy Metal-Organic Frameworks with Enhanced Thermal Stability(ACS Omega, 2019-09-10) Chi-Duran, Ignacio; Enríquez, Javier; Manquian, Carolina; Fritz, Ruben Alejandro; Vega, Andres; Serafini, Daniel; Herrera, Felipe; Singh, Dinesh PratapWe describe the structure and properties of [Zn(C6H4N5)N3]n, a new nonporous three-dimensional high-energy metal-organic framework (HE-MOF) with enhanced thermal stability. The compound is synthesized by the hydrothermal method with in situ ligand formation under controlled pH and characterized using single-crystal X-ray diffraction, elemental analysis, and Fourier transform infrared. The measured detonation temperature (Tdet = 345 °C) and heat of detonation (Î"Hdet =-0.380 kcal/g) compare well with commercial explosives and other nitrogen-rich HE-MOFs. The velocity and pressure of denotation are 5.96 km/s and 9.56 GPa, respectively. Differential scanning calorimetry analysis shows that the denotation of [Zn(C6H4N5)N3]n occurs via a complex temperature-dependent mechanism.Ítem Crystal structure and Hirshfeld surface analysis of tris(2,2′-bipyridine)nickel(II) bis(1,1,3,3-tetracyano-2-ethoxypropenide) dihydrate(Acta Crystallographica Section E: Crystallographic Communications, 2019) Chi-Duran, Ignacio; Setifi, Zouaoui; Setifi, Fatima; Jelsch, Christian; Morgenstern, Bernd; Vega, Andres; Herrera, Felipe; Pratap Singh, Dinesh; Hegetschweilerf, Kaspar; Boyaalah, RababThe title compound, [Ni(C10H8N2)3](C9H5N4O)2 2H2O, crystallizes as a racemic mixture in the monoclinic space group C2/c. In the crystal, the 1,1,3,3- tetracyano-2-ethoxypropenide anions and the water molecules are linked by O—H N hydrogen bonds, forming chains running along the [010] direction. The bpy ligands of the cation are linked to the chain via C—H (cation) interactions involving the CH3 group. The intermolecular interactions were investigated by Hirshfeld surface analysis and two-dimensional fingerprint plots.Ítem Hexaaquazinc(II) dinitrate bis[5-(pyridinium-3-yl)tetrazol-1-ide](International Union of Crystallography, 2018) Chi-Duran, Ignacio; Enriquez, Javier; Vega, Andrés; Herrera, Felipe; Singh, Dinesh PratapHexaaquazinc(II) dinitrate 5-(pyridinium-3-yl)tetrazol-1-ide, [Zn(H2 O)6](NO 3)2 ·2C6H5 N 5, crystallizes in the space group P. The asymmetric unit contains one zwitterionic 5-(pyridinium-3-yl)tetrazol-1-ide molecule, one NO3-anion and one half of a [Zn(H2 O)6]2+ cation (symmetry). The pyridinium and tetrazolide rings in the zwitterion are nearly coplanar, with a dihedral angle of 5.4 (2)°. Several O-H..N and N-H..O hydrogen-bonding interactions exist between the [Zn(H2 O)6]2+ cation and the N atoms of the tetrazolide ring, and between the nitrate anions and the N-H groups of the pyridinium ring, respectively, giving rise to a three-dimensional network. The 5-(pyridinium-3-yl)tetrazol-1-ide molecules show parallel-displaced π-π stacking interactions; the centroid-centroid distance between adjacent tetrazolide rings is 3.6298 (6) Å and that between the pyridinium and tetrazolide rings is 3.6120 (5) Å. © 2018 Chi-Duran et al.Ítem Niveles psicomotores en colegios de práctica profesional(Universidad Andrés Bello, 2016) Benavides, Sofía; Herrera, Felipe; Jáuregui, Patricio; Maturana, Samuel; Fuentes Nuñez, JulietaEsta investigación trata de entender la etapa psicomotriz en que se encuentran los niños de 4to básico de dos colegios, los cuales son Colegio John Dewey, ubicado en la comuna de La Reina y en el Colegio San Miguel Arcángel ubicado en la comuna de Las Condes, ambos con dependencia Privada, esta investigación es con fines de entender y adquirir un conocimiento sobre ciertos rasgos que son evaluados en el ámbito de la psicomotricidad principalmente en niños menores de 6 años, todo esto a través de la pregunta de investigación ¿En qué nivel de psicomotricidad se encuentran los niños de 4° básico en dos centros de práctica? que saca como objetivo general Determinar el nivel de psicomotricidad en niños que se encuentran cursando 4° básico en dos centros de práctica profesional, para llevar a cabo esta investigación utilizaremos el instrumento de evaluación: Test escolar de desarrollo perceptivo-motor del autor Jack Capón (1978), adaptado por Sergio Carrasco (1990), el cual evalúa al niño en los siguientes aspectos: Identificación de las partes del cuerpo, Equilibrio, Salto, caída, sobrepasar obstáculos y recepción. Esta investigación está basada en el ámbito psicomotriz del niño ya que este es indispensable para el desarrollo íntegro de una persona, no es solo la adquisición de diversas habilidades motrices lo correcto en la intervención de un niño sino que también debe ser un tema específicamente del estímulo que se le otorga tanto a nivel educacional como a nivel familiar, como se mencionó anteriormente la mayoría de las evaluaciones psicomotrices son para niños pequeños, lo que limita al análisis sistemático correspondiente, es por esto que nuestra investigación busca determinar, graficar y analizar los resultados obtenidos en las evaluaciones que se aplican a niños de 4to básico para así de esta manera obtener datos que sirvan para preocuparse mucho más del avance psicomotriz en niños de 10 años hacia arriba.