Logotipo del repositorio
  • Español
  • English
  • Iniciar sesión
    Ayuda

    Instrucciones:

    El Repositorio Institucional Académico (RIA) de la Universidad Andrés Bello, es un recurso de acceso abierto. No obstante, y de acuerdo con la ley chilena vigente sobre propiedad intelectual, mantiene en acceso restringido diversos documentos, los cuales sólo pueden ser consultados por la comunidad universitaria registrada. Para poder acceder a éstos, verificar el tipo de usuario y método de acceso, siguiendo las instrucciones que se detallan a continuación:

    • Si eres investigador, docente o funcionario con correo @unab.cl, ingresa utilizando tu usuario de computador o intranet (nombre de usuario sin incluir @unab.cl) y clave.
    • Si eres alumno, profesor adjunto o exalumno con correo @uandresbello.edu, debes registrarte primero, pinchando donde dice Nuevo usuario. Una vez registrado y obtenida el alta, ingresa con el correo electrónico institucional y la clave elegida. El registro se debe realizar utilizando la cuenta de correo institucional, no serán válidas cuentas gmail, hotmail o cualquier otro proveedor.
    • Si eres usuario externo, contactar directamente a repositorio@unab.cl
    o
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Comunidades
  • Todo RIA
  • Contacto
  • Procedimientos de publicaciónDerecho de autorPolíticas del Repositorio
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "de la Fuente Astroza, Juan Ignacio"

Mostrando 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    Ítem
    Level of satisfaction and correlation between the performance and self-evaluation of physical therapy students in the objective structured clinical examination (OSCE) when using physical agents
    (Universidad Nacional de Colombia, 2022-07) de la Barra Ortiz, Hernán Andrés; Gómez Miranda, Luis Adrián; de la Fuente Astroza, Juan Ignacio
    Introduction: Objective structured clinical examination (OSCE) is a validated instrument that allows measuring clinical skills in health sciences students; thus, it is important to know the students’ level of satisfaction with this strategy, as well as the correlation between performance and self-evaluation. Objectives: To determine the correlation between the performance and self-evaluation (perceived performance) of Chilean physical therapy students in an OSCE designed to assess their clinical skills when using physical agents, and to assess their level of satisfaction with it. Materials and methods: Cross-sectional study conducted in 111 physical therapy students who participated in an OSCE consisting of seven stations. Performance checklists were used at each station (passing score: 70% of the maximum score per station) and students were administered 2 perception surveys for self-evaluation purposes and for determining their level of satisfaction with the OSCE. The Spearman Rho test was performed to determine the correlation between station scores and the students’ self-evaluation (significance level of p<0.05). Results: Median scores higher than the passing score were observed in 5 stations (S1=66, IQR: 52-70; S2=55, IQR: 45-60; S3=60, IQR: 50-69; S4=65, IQR: 55-73; S7=40, IQR: 33-45), except for the strengthening and parameter interpretation stations (S5=54, IQR:46-65; S6=10, IQR: 9-13). A positive significant correlation was found between the OSCE scores and the students’ self-evaluation in five stations (S3: p=0.042; S4: p<0.0001; S5: p=0.000; S6: p=0.000; S7: p[removed]