Logotipo del repositorio
  • Español
  • English
  • Iniciar sesión
    Ayuda

    Instrucciones:

    El Repositorio Institucional Académico (RIA) de la Universidad Andrés Bello, es un recurso de acceso abierto. No obstante, y de acuerdo con la ley chilena vigente sobre propiedad intelectual, mantiene en acceso restringido diversos documentos, los cuales sólo pueden ser consultados por la comunidad universitaria registrada. Para poder acceder a éstos, verificar el tipo de usuario y método de acceso, siguiendo las instrucciones que se detallan a continuación:

    • Si eres investigador, docente o funcionario con correo @unab.cl, ingresa utilizando tu usuario de computador o intranet (nombre de usuario sin incluir @unab.cl) y clave.
    • Si eres alumno, profesor adjunto o exalumno con correo @uandresbello.edu, debes registrarte primero, pinchando donde dice Nuevo usuario. Una vez registrado y obtenida el alta, ingresa con el correo electrónico institucional y la clave elegida. El registro se debe realizar utilizando la cuenta de correo institucional, no serán válidas cuentas gmail, hotmail o cualquier otro proveedor.
    • Si eres usuario externo, contactar directamente a repositorio@unab.cl
    o
    ¿Nuevo Usuario? Pulse aquí para registrarse¿Has olvidado tu contraseña?
  • Comunidades
  • Todo RIA
  • Contacto
  • Procedimientos de publicaciónDerecho de autorPolíticas del Repositorio
  1. Inicio
  2. Buscar por autor

Examinando por Autor "Reynaldos Grandón, Katiuska Lídice"

Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
  • Cargando...
    Miniatura
    Ítem
    Organizational learning, diversity and inclusion of sexual minorities in the healthcare workplace
    (Editorial Salud, Ciencia y Tecnologia, 2022-06-05) Silva Sánchez, Camilo Andrés; Reynaldos Grandón, Katiuska Lídice
    Sexual and gender minorities are exposed to discrimination in the workplace and, in particular, in healthcare organizations. The design of policies and strategies that favor the insertion of workers is a challenge for organizations and it is where organizational learning plays a relevant role to produce changes in mentality and behavior towards workers belonging to sexual minorities. The generation of organizational learning on issues of labor inclusion allows the integration of all teams within the organization, improving the work environment, productivity, profits and problem-solving capacity. The challenge is to address the changes in today’s society and the new policies that protect and protect these diverse groups of health collaborators, without forgetting that individual learning does not guarantee organizational learning. © 2022, Publicacion de la Asociacion Salud, Ciencia y Tecnologia. All rights reserved.
  • Cargando...
    Miniatura
    Ítem
    Pre-Exposure Prophylaxis and new technologies for treatment adherence in Chile
    (Editorial Salud, Ciencia y Tecnologia, 2022-06-05) Silva Sánchez, Camilo Andrés; Reynaldos Grandón, Katiuska Lídice
    Based on the report of the “United Nations Program on HIV/AIDS 2019” and the low adherence to pre-exposure prophylaxis (PrEP) in risk populations in Chile since its implementation in 2019, a thought on the benefits that new technologies such as telemedicine currently have and how this influences access and adherence to therapy is presented, according to some of the current technological strategies implemented in the United States. On the other hand, Chile proposes telemedicine and telehealth guidelines, these are not aimed at improving access to therapy in risk groups. It proposed that extending telemedicine services to those who require PrEP could be beneficial in increasing adherence and access, also in decreasing HIV infections. Likewise, other countries in the region could use these innovations to get the same objective. © 2022, Publicacion de la Asociacion Salud, Ciencia y Tecnologia. All rights reserved.