Impact of focused tasks on the writing accuracy of EFL learners in a private University in Chile: a case study
View/ Open
Date
2014Author
Araya Herrera, Marta
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor
Veas Fáundez, CandyLanguage
enPublisher
Universidad Andrés BelloMetadata
Show full item recordAbstract
This study aims to demonstrate the impact that the Task Based Language Teaching approach has
on the accuracy in writing production of a group of undergraduate university students. Two
groups of students participated in this investigation. Both groups of students belong to health
programs. In this university, students are requested to take four levels of English as mandatory
subjects. At the moment of this intervention, these students were errolled in the level four of this
English program.
In order to achieve the objective different focused tasks were developed in a period of five
classes of one hour and ten minutes. The findings of this investigation indicate that the
intervention group presented an improvement in accuracy in the writing production adding one
more precedent to the benefits that this approach has. Este estudio pretende demostrar el impacto que tiene el enfoque TBLT (Enseñanza de lenguas
basado en tareas) en la precisión de la producción escrita de un grupo de alumnos universitarios
Dos grupos de estudiantes participaron en la investigación. Ambos grupos pertenecían a carreras
del área de la salud. En esta universidad los estudiantes deben tomar cuatro niveles de inglés
como ramos obligatorios. Al momento de la intervención estos alumnos estaban cursando el
nivel cuatro de este programa de Inglés.
Para lograr el objetivo se implementaron distintas tareas basadas en la forma (focused tasks) que
se desarrollaron en un período de cinco clases de una hora y diez minutos. Los hallazgos de esta
investigación indican que el grupo intervenido presentó una mejora en la precisión de su
producción escrita sumando un antecedente más a los beneficios que tiene este enfoque
comunicativo.