Potenciar el desarrollo del pensamiento lógico matemático en el primer nivel de transición del Jardín Infantil Mustafa Kemal Atatúrk
Cargando...
Archivos
Fecha
2022
Profesor/a Guía
Facultad/escuela
Idioma
es
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Andrés Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
El presente Proyecto de innovación educativa, tiene como finalidad potenciar el
desarrollo del pensamiento lógico matemático en niños y niñas del primer nivel de
transición NT1, a través de un trabajo con el equipo de aula, que permita
favorecer avances en el núcleo pensamiento matemático presentes en la Bases
Curriculares de Educación Parvularia. Junto con esto, propiciar el ambiente
educativo del aula como un agente favorecedor de aprendizajes.
La detección del problema fue originada por los bajos resultados del nivel en el
núcleo pensamiento matemático, en comparación con el resto de los niveles del
Jardín Infantil, además se contó con la aplicación de la Prueba Estandarizada de
Pre cálculo de Neva Milicic para niños de 4 a 7 años.
El proyecto pretende un trabajo conjunto con los educadores, niños/as y familias
que permita generar avances en el pensamiento lógico matemático del nivel,
favoreciendo además la integración de estrategias didácticas por parte de los
docentes para la consecución de logros.
Al respecto se diseñarán instrumentos evaluativos de diagnóstico, formativos y
sumativos para lograr un análisis cuantitativo y cualitativo con el cual se informe a
toda la comunidad educativa del resultado de proyecto.
The present educational innovation project aims to promote the development of mathematical logical thinking in boys and girls of the first level of transition NT1, through work with the classroom team, which allows to promote advances in the core mathematical thinking present in The Curricular Bases of Early Childhood Education. Together with this, promote the educational environment of the classroom as an agent that favors learning. The detection of the problem was originated by the low results of the level in the mathematical thinking nucleus, in comparison with the rest of the levels of the Kindergarten, in addition there was the application of the Neva Milicic Standardized Pre-calculation Test for children of 4 to 7 years. The project intends a joint work with educators, children and families that allows to generate advances in the mathematical logical thinking of the level, also favoring the integration of didactic strategies by teachers to achieve achievements. In this regard, evaluative diagnostic, formative and summative instruments will be designed to achieve a quantitative and qualitative analysis with which the entire educational community will be informed of the project result.
The present educational innovation project aims to promote the development of mathematical logical thinking in boys and girls of the first level of transition NT1, through work with the classroom team, which allows to promote advances in the core mathematical thinking present in The Curricular Bases of Early Childhood Education. Together with this, promote the educational environment of the classroom as an agent that favors learning. The detection of the problem was originated by the low results of the level in the mathematical thinking nucleus, in comparison with the rest of the levels of the Kindergarten, in addition there was the application of the Neva Milicic Standardized Pre-calculation Test for children of 4 to 7 years. The project intends a joint work with educators, children and families that allows to generate advances in the mathematical logical thinking of the level, also favoring the integration of didactic strategies by teachers to achieve achievements. In this regard, evaluative diagnostic, formative and summative instruments will be designed to achieve a quantitative and qualitative analysis with which the entire educational community will be informed of the project result.
Notas
Proyecto (Magíster en Educación Inicial mención Didáctica de las Matemáticas y el Lenguaje)
Palabras clave
Lógica Matemática, Innovaciones Educativas, Enseñanza Preescolar