The washback effect produced by listening comprehension test in chilean 10th graders of a private school
No hay miniatura disponible
Archivos
Fecha
2022
Profesor/a Guía
Facultad/escuela
Idioma
es
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Andrés Bello
Nombre de Curso
Licencia CC
Licencia CC
Resumen
Washback a menudo se entiende como el efecto que producen las pruebas y los exámenes
en los estudiantes y en la comunidad que los rodea. Este estudio se propone examinar
cómo este efecto y sus manifestaciones impacta a los estudiantes,; además, se busca
establecer si el Washback favorece o dificulta en ellos las habilidades de comprensión
auditiva. Utilizando una metodología mixta, con el uso de una encuesta de percepción de
Washback en línea para cuarenta estudiantes de una escuela privada chilena y una
entrevista de grupo focal con siete de ellos, el estudio sugiere que los factores que afectan
a los estudiantes son el disfrute y la ansiedad, mientras que sus manifestaciones son
percibidas como sentimientos positivos y negativos respectivamente. Se necesita más
investigación en el área de los efectos que produce el Washback en las cuatro habilidades
del idioma inglés y cómo los instructors o profesores de inglés pueden guiar a los
estudiantes a través del proceso de aprendizaje para reducir los efectos negativos del
Washback y producir estrategias para fomentar el desarrollo de todas las habilidades en
ellos.
Washback is often understood as the effect produced by tests and exams on students and the community around them. This study sets out to examine how this washback effect impacts students, its manifestations; also, it seeks to establish whether washback fosters or hinders listening comprehension skills in them. Using a mixed methodology, with the use of an online washback perception’ survey for forty students of a private Chilean school and a focus group interview with seven of them, the study suggests that the factors affecting students are enjoyment and anxiety, while its manifestations are perceived as positive and negative feelings respectively. Further research is needed in the area of washback effects in all four skills of the English language and how teachers could guide students through the learning process in order to lower the negative effects of washback and produce strategies to foster all skills development in them.
Washback is often understood as the effect produced by tests and exams on students and the community around them. This study sets out to examine how this washback effect impacts students, its manifestations; also, it seeks to establish whether washback fosters or hinders listening comprehension skills in them. Using a mixed methodology, with the use of an online washback perception’ survey for forty students of a private Chilean school and a focus group interview with seven of them, the study suggests that the factors affecting students are enjoyment and anxiety, while its manifestations are perceived as positive and negative feelings respectively. Further research is needed in the area of washback effects in all four skills of the English language and how teachers could guide students through the learning process in order to lower the negative effects of washback and produce strategies to foster all skills development in them.
Notas
Tesis (Magíster en la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera)
Palabras clave
Inglés, Enseñanza, Hablantes Extranjeros, Estrategias de Aprendizaje, Comprensión Auditiva