What factors influence the studens' decision to become teachers in the faculty of education at Andrés Bello University?
View/ Open
Date
2018Author
Artigas Monardes, Eduardo Andrés
Castillo Catrilaf, Vivian Alejandra
Horta Barrie, Fernanda Isidora
Schwarzemberg Leyton, Simón Alexis
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-advisor
Sánchez Pérez, PatriciaLanguage
enPublisher
Universidad Andrés BelloMetadata
Show full item recordAbstract
In the present research, a quantitative study is conducted in order to
know what motivates Chilean students to enter a teaching program at Andrés
Bello University. In Chile, pedagogy is a controversial topic due to the fact that
for many years, the Chilean government has been trying to attract the most
qualified students into teaching programs being the efforts not enough.
Therefore, knowing what motivates students would help accomplishing this goal.
Motivation was measured applying the FIT-Choice Scale to 143 students from
four teaching programs: Elementary Education, Musical Education, Physical
Education, and English Teaching. In order to analyse the data, descriptive
statistics were implemented which were the mean, standard deviation, and
median being crucial exponents to have a complete and reliable base to find
results and draw conclusions on the topic. The results obtained in this study
showed that shaping the future of children and adolescents was one of the most
important factors to choose a teaching career. En la presente investigación, un estudio cuantitativo es conducido para
conocer qué es lo que motiva a los estudiantes chilenos a entrar a carreras de
pedagogía en la Universidad Andrés Bello. En Chile, la pedagogía es un tema
controversial debido a que por muchos años el gobierno ha intentado atraer a
los estudiantes mejor calificados a las carreras de educación, pero estos
esfuerzos no han dado los frutos esperados. Debido a esto, el saber qué
factores motivan a los estudiantes podría ayudar a cumplir ésta meta. Se midió
la motivación aplicando el “FIT-Choice Scale” a 143 estudiantes de 4 carreras
de pedagogía: Educación Básica, Educación Musical, Educación Física y
Pedagogía en Inglés. Con el fin de analizar los datos, se implementaron
estadísticas descriptivas, la media, la desviación estándar y la mediana, siendo
estos exponentes cruciales para tener una base completa y confiable para así
arrojar conclusiones acerca del tema. Los resultados obtenidos en este estudio evidenciaron que Formando el Futuro de Niños y Adolescentes fue uno de los
factores más importantes al escoger una carrera relacionada con la pedagogía.